Skillnad i uppmärksamhet

Usch vad segt det är att gå upp på morgnarna. Mörkret börjar att infinna sig när man vaknar och bara det ger ju dubbla svårigheter att kliva upp med optimism i sinnet.

På förmiddagen har jag följt med på lite information till lågstadieeleverna. Man är ju van att tampas med högstadieelever där man diskuterar om läxor, snus, tuggummi, komma i tid, uppmärksamhet, identitetsfrågor, trötthet, tonårsproblem och matvanor. Därför var det väldigt uppfriskande att möta små barn som sitter still och lyser av fokusering och nyfikenhet. Och även lyssna på deras problem och vad de vill förändra i skolan.

Jag vill inte förringa deras problem. Problemen är stora för dem. Men långt inne i mig, så vill jag bara säga till dem; Bli aldrig stora. Det blir fan bara värre. De tycker å andra sidan säkert att det är skitjobbigt med människor som är tredubbelt så stora än de själva och tror att man vet så mycket bättre, så de längtar ju bara till att bli stora så att man iallafall får ha ett ord med i laget. Som jag nu då. Höhö.....

Kommentarer
Postat av: Linda

Så du ska sadla om till lågstadielärare istället hihi.

2006-09-26 @ 10:34:13
Postat av: Tobbe

Inte riktigt.
Tycker om att diskutera och nyansera olika frågor. Lite svårt att göra sånt med ettor - där är det väl mest att försöka få dem att kunna läsa och skriva. Inte min melodi. =)

2006-09-26 @ 19:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback