Säg; Jury!

Jag har alltid varit skeptisk mot Flygande Jakob efter en skräckupplevelse av den rätten för 12 år sen. Det räckte inte bara med att den smakade äckligt. Bara namnet på den maträtten borde göra att man tog avstånd från den.

Så när tjejen föreslog den maträtten igår var det en trumpen min jag visade. Men hon stod på sig och menade att jag kunde vara med och utforma en egen variant av Flygande Jakob. Sagt och gjort, vi trixade till den och den var riktigt god! Bara man inte använder bananer så var det superbt. Bananer ska ätas råa - ingenting annat!

Därefter kollade vi på film och hela kvällen försökte jag uttala jury rätt. På engelska var det inga problem, men jag kunde fanimig inte uttala det på svenska. Helt omöjligt. Trots idoga försök.

Idag har jag svurit åt Pools match och ska trösta mig med bio och mat med P senare ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback