Canasta och Whisky

När man umgås med mormor så finns det ett givet inlag. Eller, två rättare sagt. Först så är det alltid givet med att man drixker whisky. En liten skvätt. Gärna en fin single malt.

Det andra är att man spelar canasta. Det är ett kortspel där man ska samla in poäng. Ju mer poäng man har, desto svårare blir det. För det mesta brukar jag och brorsan spela mot mamma och mormor. Det blir alltid stenhårt och många psykningar kastas fram och tillbaka. Ikväll hann vi med två omgångar och vi tog en varsin vinst. Imorgon får fälla avgörandet. Det måste vi bara vinna. Annars får man höra det tills nästa gång.

Kommentarer
Postat av: J

Canasta har jag aldrig spelat förut. Du får ta o visa hur man gör när du e tillbaks sen.

2006-09-10 @ 22:32:33
Postat av: Madzia

Lite "barnsligt/dumt" eller whatever bara kul... såg orden canasta o whiskey.. tänkte mig, typ dunkelt rum, rök av cigarrer (typ obligatoriskt), liten lampa o alla allvarliga ansikten med ett glas whiskey brevve.. ;) O ja, jag vet! PÅminner väldigt mkt om poker o andra kortspelssituationer men still... *ler*

2006-09-12 @ 18:45:43
Postat av: Tobbe

Det brukar vara ganska städat. Ljust för att mormor ska kunna se, kaffe för att vara lite pigg och väldigt, VÄLDIGT rökfritt.... =)

2006-09-13 @ 18:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback