Vad är grejen med cykelsadlar egentligen?

Vad är grejen med cykelsadlar egentligen? Jag köpte en ny i våras för att den gamla hade spruckit vid sidan och sög in vatten som en svamp. Detta ledde till att efter regniga tider så var cykelsadeln dyblöt och om man cyklade fick man en jättefläck av vatten på vänstra sidan av min byx....(bak?) Ja, ni fattar.

Nu är det så igen. Det sugs in vatten på den vänstra delen av sadeln och när det splafsade när jag satt mig skrumpnade mitt ansikte och mina huggtänder kom fram.

Det känns ju väldigt off att köpa en ny sadel efter ett halvår, så det kommer inte att hända. Bara att ta vattenskiten och stå pall för blöt bak.

Kommentarer
Postat av: BigB.

Sätt en påse på sadeln när du ska cykla nånstans :P

Postat av: J

Din vänstra bak verkar ju inte passa sadeln, jämfört med högra sidan.

Sätt på en påse på sadeln. Så löser det alla problem.

2006-10-24 @ 10:48:14
Postat av: Johanna

Jag har ett tips... sätt en påse på sadeln vettja ;)

2006-10-24 @ 13:15:29
Postat av: Tobbe

Det känns väldigt ocoolt att ha en ica-kasse över sadeln, men får väl ta den smällen......

2006-10-24 @ 13:32:43
Postat av: Jase

Alternativet är väl att alltid ha på dig regnbyxor när det regnar och hur ocoolt är inte det? :-)

2006-10-24 @ 15:08:18
Postat av: Madzia

Haha.. hmm..tycker att denna debatt känns ganska välbekant, smart-het?! Bara för att betona, vi har inte påsar varje dag häruppe! :P Men du, finns flera andra påsar än just Ica-kassen..o dessutom, ha påsen när cykeln står ute o det förväntas regn (dvs hela hösten fram till jul i söder?!:P) o ta bort när du ska cykla... jiiisses..man! :P

2006-10-24 @ 19:01:48
Postat av: BigB.

Måste kommentera: grejen med cykelsadlar är väl att man ska slippa sitta på en pinne :P

2006-10-24 @ 19:29:22
URL: http://brantings.blogg.se
Postat av: Anonym

Sätt en påse på sadeln, vettja!

2006-10-24 @ 19:43:01
Postat av: Tobbe

Om ni ska tipsa, så kan ni väl åtminstone variera er! ;)

2006-10-24 @ 20:14:48
Postat av: BigB.

Håller med Tobbe här... efter den förste sa påse så kan ni väl åtminstonde säga att han kan ta med sadeln upp efter varje dag eller nåt ;)

2006-10-24 @ 22:19:50
URL: http://brantings.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback