Uppfriskande ögonblick!

För några veckor sen knackade en elev lite försynt på dörren till mitt arbetsrum. Eleven kom in och hade några funderingar. Vi diskuterade fram och tillbaka och försökte komma fram till en bra lösning över situationen. Efter att vi kommit överens om hur vi ska lösa situationen, så sade eleven; Tack för att jag fick prata med dig.


Så uppfriskande!

Normalt är man ju van med att elever stormar in, kastar några stolar mot väggen, sliter ner alla papper jag har på skrivbordet, vräker ur sig det de vill och gärna - bara för att betona att de har varit här - tar min mobil och plånbok.

Man får ta vara på dem goda ögonblicken man får.

Kommentarer
Postat av: M.

Är det så illa?

2006-10-12 @ 09:56:55
Postat av: Wergeland

Jobbar du på mentalsjukhus eller?

2006-10-12 @ 12:13:10
Postat av: Tobbe

Raljerar lite, men bara det att man inte tar för givet att man alltid ställer upp och försöker lösa en situation - det är roligt att höra.

2006-10-12 @ 12:39:46
Postat av: J

Ähhh nu ska ni inte vara dumma mot Tobbe här. Det är klart att man blir glad när saker o ting går bra o att man blir uppskattad o behövd.

2006-10-12 @ 13:29:17
Postat av: M.

J. --- Vi är väl inte dumma?? Nästan så att vi tycker synd om honom. Iallafall enligt min uppfattning.

2006-10-12 @ 16:41:52
Postat av: Tobbe

Nä, uppfattade inte heller så. Jag kände kärleken. =)

2006-10-12 @ 19:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback