Två alternativ

I morse var det som vanligt. Ligga kvar i sängen längre än nödvändigt och med en rejäl kraftansträngning tog jag mig upp. Åt frukost, tvagade mig, klädde på mig och var redo för dagen. Drog upp persiennerna och insåg att jag hade missat väderprognosen.

Regn, regn, regn.

Jag stod då inför två alternativ. Antingen ta cykeln och komma i tid. Däremot skulle jag vara blöt och det blir då konsekvensen att jag blir sur och grinig när jag klafsar omkring med blöta strumpor och kalsonger som klibbar sig fast.

Eller ta bussen och komma fram någorlunda torr och på gott humör, men därmed komma sent och få onda ögat av kollegerna och eleverna.

Lätt val....


Kommentarer
Postat av: Sabor

Vilket alternativ valde du,2 ? ;)

Postat av: BigB.

jaså du kom försent idag, i vanlig ordning när det regnar ;)

2006-10-20 @ 17:26:52
URL: http://brantings.blogg.se
Postat av: Tobbe

Hehe. You know me...

2006-10-20 @ 17:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback