Studiedag - wohoo

Studiedag idag och vi har en föreläsare som pratar om värdegrund. Hur man ska göra en sammanslagning så bra som möjligt. Hon började med att prata om äktenskap. Vilka kriterier man bör ha för att uppnå lyckligt äktenskap efter 20 år. Jag lovar. Man kunde ta på koncentrationen i salen innan hon räknade upp dem. Därefter pratade hon att det var samma sak om äktenskap i organisationssammanslagning. Bra sätt att väcka uppmärksamhet. Men min uppmärksamhet har sakta men säkert dalat. Lite för mycket kvinnliga vinklingar för min smak, men det är väl sånt man får ta när man jobbar på en kvinnodominerande arbetsplats. Att stå ut med prat om barnuppfostran och jobbiga karlar. Man får liksom ta en kollektiv manlig skuld. Inte lätt ska ni veta.

Har hunnit med en bastant lunch på Stora hotellet inne i stan och cyklat en tur. Man ska akta sig för att cykla med gympalärare. De vill gärna tänja på gränsen och cykla i speedig fart. Bara att trampa och hänga på så gott det går.

Fortsätta lyssna nu i eftermiddag och har jag otur så ska vi gruppas och diskutera genom det vi har lärt oss idag.

Kommentarer
Postat av: oscarH

jobbigt med manlig skuld. Tur vi har högre löner som kompenserar oss.....

2006-10-02 @ 15:55:11
Postat av: Tobbe

Helt ok, om det verkligen vore så att jag har högre lön än jämnåriga kvinnor som jobbat lika länge som mig på min arbetsplats. Så är det inte, jämnt skägg - så ännu mera skuld till mig att ta.... ;)

2006-10-02 @ 18:17:47
Postat av: oscarH

ingen fara, du har ett helt yrkesliv på dig att dra ifrån.

2006-10-02 @ 20:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback