På väg mot vinterjackatider

Hörde dystra väderprognoser om kallare tider, så passade på att gå ner i förrådet och gräva fram vinterjackorna. En grön vardagsjacka som jag använder typ 89 gånger av 100. Min rock för finare tillfällen. I och för sig så ska ju rockar vara på tapeten - men ärligt talat så värmer såna inte så bra. Till sist har jag min Antarktisjacka som motverkar ytterst effektivt allt som har med kyla att göra. Snarare tvärtom, när man har den jackan så badar man ju i svett. Den känslan är väldigt olustigt när det är 20 minus ute. Något som är fel.

Funderade på att köpa en skepparkavaj. Hade en sån förr, men brorsan tog över den och nu är den väl förpassad nånstans där ingen av oss vet var den är. Har letat lite i stan, men inte hittat någon bra, så lägger ner det projektet och satsar på dem jackor jag har istället.

Kanske man ska leta efter skor......?

Kommentarer
Postat av: BigB.

Kanske man ska kolla Skepparkavaj på mitt jobb, där vi även har en del najsa skor :P

Postat av: Madzia

Shit vad du uppdaterar! Jag hinner ju knappt med o kommer med sena kommentarer men ja, nu kan jag iaf inte avhålla mig. Vad är vinterjacke-tider?!?! Själv blev jag uberförvånad och mkt skeptiskt när jag fick höra/se att det ska snöa om ett par dar här!! Men självklart kommer det ett par plusgrader o raderar allt! :P

2006-10-17 @ 21:54:41
Postat av: Tobbe

Jag som trodde att ni har vinterjacka året om däruppe.... Och det är en jacka man använder när det är kallt ute. Varför förklarar jag såna här grejer till dig? Du borde ju vara expert på det här området! =)

2006-10-18 @ 08:50:08
Postat av: Madzia

haha..expert... låter bra det :P o du, :P för din kommentar om året runt användande! Ja, tänkte mer på vad är definitionen för kallt och vinterjacke-tider =) Vi har nog lite olika perspektiv på detta.

2006-10-19 @ 21:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback