Lugn och nyttig tid

I Stockholm hos min kära mor. Tänkte att första dagen ska vara en extrem lugn dag med en urladdning ikväll med att titta på GAIS-AIK på tv. Ska försöka ta mig ner till centrum och kolla lite i affärer. Har några saker som jag vill införskaffa; Skor, ett par jeans och några t-shirtar. Sen, så klart, man vet ju aldrig hur det blir när man ser en fin rutig skjorta.

Gårdagen var full av lugn, men ändå nyttig tid. Först drog jag och tjejen in till stan i Örebro för att äta brunch. Vi testade Attityd, som var ok. Trodde först att det skulle vara en bufféliknande brunch, men istället fick man en bricka med lite olika godsaker. De amerikanska pannkakorna var en höjdare. Fast jag föredrar nog buffé. Då kan man dra ut på tiden med att sitta i två-tre timmar och varva med mat och vila.

Därefter åkte vi till IKEA och trängdes med alla avlönande människor. Köpte mig ett nytt duschdraperi. Mitt gamla börjar röra lite av sig själv, så det var dags för ett nytt. En liten klassisk våg som jag blev lite kär i, en stekpanna och diskställ. De två sista var endast för uppdateringar.

Efter, ett kort avsked med tjejen. Bara en vecka från varandra, men ändå. Lite småtrist, men veckan kommer att gå fort. Resan till Stockholm gick relativt smärtfritt, förutom att en liten unge kastade en pappersbit på mig. Sen hemma hos morsan och åt varma mackor och vin till det.

Nu ska jag fortsätta dricka kaffe och läsa tidningen. Skönt att vara ledig!

Kommentarer
Postat av: Madzia

Hm..smärtfritt.. härligt! Jag däremot har upptäckt att jag har nog tågrese-olycka över mig, senast (igår) gick tåget sönder o jag fick tillbringa ca 5 timmar på en buss upp till Ösd! Hemma vid 3 imorse/natt.. Härligt! =)

2006-10-30 @ 21:04:20
Postat av: Tobbe

Se det så här. Du kom hem iallafall..... ;)

2006-10-30 @ 22:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback