Kunna ta kommentarer utan svett

Den här gången skulle inget stoppa min träning idag. Trots ett längre möte än förväntat och regnet stod som spön i backen tog jag mig till gymet. Skönt att disciplinen står pall för lite motstånd iallafall.

Det var riktigt skönt att ta sig hem sen och byta om till torra kläder och äta en god middag. Bestämde med tjejen att imorgon är det dags att ses igen. Både hon och jag har hektiskt schema för tillfället så våra samvarostunder är inte så många. Det är så mycket att göra, så man hinner inte stanna upp och sakna. Men självklart ska det bli jätteskönt att träffa henne och bara umgås. Kramas lite extra kommer jag göra.

Igår berättade hon att jag står på anhöriglistan för att exempelvis bli uppringd ifall det skulle hända henne något. Och jag har gjort likadant. Då säger hon; Då är ju vi praktiskt taget gifta! ........... Tobbe? .........  Tobbe.........?


Hjärtat stannade upp där ett tag. Efter att druckit massa vatten och gjort lite andövningar så kunde jag prata igen. Min tjej tyckte att såna reaktioner var ok för två år sen, men inte nu längre. Det är i och för sig sant. Jag måste kunna ta såna kommentarer och skämt utan att svettas floder. Det är inte så att jag reagerar så kraftigt. Tycker bara att det är så roligt att reta henne lite. Jag vill ju dela mitt liv med henne. Det räcker med att se eller höra henne så gör hon mig glad. Det är en ganska bra grund för mig iallafall. Att hon har världens bästa leende är ju ren bonus.

Men allt har sin takt.

Kommentarer
Postat av: Wergeland

Har du funderat på att använda plastpåse?

2006-10-24 @ 20:29:33
Postat av: BigB.

men ni ÄR ju praktiskt taget gifta!!

Postat av: J

Det kanske var en förevändning för att hon kanske vill att du ska fria. :)

2006-10-24 @ 22:59:24
Postat av: Anonym

höhö...

2006-10-25 @ 09:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback