Kidnappa matvaror

Efter den långa studiedagen så sällskapade jag med tjejen till Willy's för att storhandla mat. Runt en halvtimme strosade vi runt och plockade matvaror för oss. Iallafall det vi kunde hitta. Oroväckande mycket fanns inte i lager. Lite Sovjetvibbar fick man. Ni kommer ihåg bilderna. Tusentals köade för att köpa bröd som inte fanns. Och så kunde ingen säga åt stackarna att brödet var slut.

På väg hem körde tjejen förbi mig först. Lite pussande innan avsked och jag kliver ut bilen för att gå och hämta kassarna i bakluckan. Bilen började rulla. Tänkte först att det var en av tjejens alla "hyss", men bilen fortsatte rulla och svänga ut på vägen. På en nanosekund reagerade jag och skrek som en stucken gris på henne. Hon uppfattade mitt skri och stannade mitt på vägen eller precis innan en korsning. Som tur var kom det inga bilar bakom och jag hann slita upp mina kassar innan hon for iväg. Hon ville åt mina kassar hon. Fast det var inte så mycket hon kunde ta som inte hon hade. Jag tror inte att hon skulle göra sånt stort besvär för en liten burk grillkrydda.

Kommentarer
Postat av: BigB.

*asg* Måste ha sett ganska kul ut det där :P
Undrar hur hon tänkte där, glömde bort totalt att du hade mat i bakluckan. . .

Postat av: Madzia

Hmm..ang Sovjetvibbar..tänkte skriva ngt men det lät nästan som att jag "försvarade" dem och alla vettiga människor som kan koppla ihop med polack o sovjet fattar ju att då e det ngt som är galet ;P anyway... men håller med BigB *asg* ;P

2006-10-02 @ 22:44:39
Postat av: Tobbe

Madzia; Synd att du inte försökte.. Skulle troligen ha några repliker att ge.... :)

Det såg nog ganska kul ut för dem som hade turen att vara i närheten.... =)

2006-10-03 @ 14:29:46
Postat av: Madzia

Just därför jag inte fortsatte på den linjen, slippa repliker ;P du fattar, blivit van o kan läsa av "farliga-replik" situationer nu haha...

2006-10-03 @ 22:57:26
Postat av: Tobbe

Det tog lång tid att träna sig till det.... ;)

2006-10-04 @ 08:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback