Jetset ur ett lärarperspektiv

När ens egna elever är på prao, så finns inte möjligheten att äta pedagogisk lunch i skolmatsalen. Istället får man antingen pröjsa ur egen ficka för att äta där, ta med sig matlåda eller äta på någon restaurang utanför.

Igår åt jag och en kollega på en pizzeria - fast pizza blir så tungt i magen vid lunch, så jag tog en kycklingfilé och ris med currysås. Det var smaskigt.

Idag tog skjutsade en kollega mig och två till in till stan och vi prövade på en ny kinarestaurang som serverade sushi- och kinabuffé. Jag gillar ju sushi, så det blev en hel del sånt. En annan kollega hade inte riktigt vanan inne med sushi och dess tillbehörigheter, så han slevade upp en jätteklick wasabi. Jag och en kollega tänkte inte avslöja något utan ville se hans reaktion när han skulle äta den. Men precis när han skulle svälja en klick, stor som en vindruva, så klarade inte  vår tredje kollega att hålla masken och hejdade honom.

Attans vad synd! Hade varit riktigt roligt att se.

Nu har man levt lite jetsetliv för att vara lärare, men nu är det dags att bromsa upp lite. Plånboken tar för mycket stryk. Imorgon ska jag gå mot mina principer och ha en matlåda med mig.


Kommentarer
Postat av: J

e du så snål så att du inte kan betala lunchen på skolan. Den e väl subventionerad o mycket billigare än i stan?

2006-10-17 @ 17:22:03
Postat av: BigB.

Öhh tar plånkan stryk av att äta ute?? Har jag faktiskt inte märkt, jag som gör det varje dag & har nån tusing mindre i månaden än dig ;)

Postat av: Madzia

hmm... tecken: *djävuls-horn* :P

2006-10-17 @ 21:59:16
Postat av: Wergeland

Var hade de sushibuffé?

2006-10-17 @ 22:55:22
Postat av: Anonym

BigB, Och så är det inte jag som gnäller om att pengarna är slut innan löning... ;)

Madzia; Tja.. Ibland måste man låta den sidan komma fram... =)

Wergeland, Gamla Adriatic..

2006-10-18 @ 08:47:28
Postat av: Tobbe

J; 40 spänn.... Då lägger jag hellre 20 spänn extra och inte ha massa lärare och elever som stör mig för att prata om olika saker....

2006-10-18 @ 08:48:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback