Framtida uppenbarelse

Inför kommande halloweenfest hjälpte jag till med att handla nödvändig proviant till festen som man inte kan vara utan. Chips, popcorn, saft, godis och såna grejer. Plus lite olika grejer till aktiviteter och priser.

Jag är inte van med att gå till affären med barn för att handla. Och vilka energiutsugare de var! Jag är helt slut efter att ha sprungit in och ut och försökt styra dem åt rätt håll. De är fulla med idéer på vad som kan vara med och tittar man bort några sekunder från kundvagnen så fylls den med diverse okända saker som kräver en slutledningsförmåga av världsklass för att kunna förstå varför just den saken bör vara med. Ber man dem förklara varför, så slingras man in i resonemanger som spretar åt tusen olika håll och man har inte en chans att hänga med. Till sist hänger man knappt över kundvagnen och vill bara hem. Inte kan de bära så tunga kassor heller, så jag fick släpa två tunga tillbaks till skolan medan de fick bära på varsin liten chipspåse.

Är det så här det är att ha barn?

När den tiden är kommen, kommer jag fan inte att överleva.

Kommentarer
Postat av: BigB.

Bäva månde! Tu rman är med i uppfostringsstadiet va gäller ens egna ungar då, så man kan pumpa in en massa vettigheter i dom medans de hajar ;)

Postat av: J

Det är skillnad på ungar o ungar... Det kommer att gå så bra när du får dina småttingar.

2006-10-23 @ 15:26:01
Postat av: Tobbe

Alltså. Man var ju själv likadan när man var liten. Nu får man ju lite mer respekt för sina päron hur de orkade stå ut med oss.

2006-10-23 @ 16:17:25
Postat av: musica

Hahahaha :D Det där var roligt skrivet :D

2006-10-23 @ 16:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback