Fondcash

Jag har lite pengar i en fond. Förut så tänkte jag inte så mycket på den. När jag flyttade hit från Stockolm tömde jag den för att finansiera viktiga saker till en lägenhet, typ; kaffebryggare, dammsugare, tv, soffa och saker som är bra att ha i köket. Allt var superbilligt förstås, plus att jag fick lite ekonomisk support från föräldrarna.

Jag fick börja om från början, men det har gått några år sen och den växer. Och varje dag kollar jag nu minst tre-fyra gånger hur fonden utvecklar sig. Jag blir sänkt och moloken om börsen går ner med 0,3 procent, men går i lyckorus och slår såna där slag i luften när det är positiva siffror. Om än bara en tiondels procent, men det är ändå några kronor plus. Går det upp med en procent, då hjular jag fan på skolgården. Det är faktiskt väldigt spännande. Frågan är väl mest om det är så himla nyttigt för min hälsa. Att hjula - det är jättesvårt.


Kommentarer
Postat av: J

Skulle vara kul o se dig hjula. Själv kan man inte det.

2006-10-25 @ 16:34:12
Postat av: BigB.

O du kallar mig kapitalist??

Postat av: Tobbe

Se det så här. Jag investerar inte pengarna - jag bara sparar...... ;)

2006-10-25 @ 21:39:18
Postat av: BigB.

Ha Ha

2006-10-26 @ 07:03:31
URL: http://brantings.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback