En levande vit duk

Ough. Kan knappt böja mig ner. Benen skriker av värk och mjölksyran sprutar ur öronen. Inte så vackert. Därför håller man sig hemma, har ätit ett lass mat, är faktiskt hungrig igen och måste ha något att äta.

Igår sov tjejen över hos mig. Kvällen ägnades åt att äta brownies och smått hjälpa henne med hennes studier. Det behövdes inte så mycket hjälp, var mest bollplank. Jag menar, jag kan ju sånt här. 4,5 års lärarutbildning och 5,5 års erfarenheter av läraryrket ger ju lite hjälp på traven. Till sist ville jag lägga mig och hon tog sina papper och fortsatte sina studier bredvid mig.

Ni alla med erfarenhet av studier vet att det inte går att plugga hela tiden, Man måste ta sina avbrott. Själv brukade jag ta en kaffepaus, ta en promenad eller kanske bara relaxspela Championship manager en timme (som lätt blev till fem...). Tjejen kopplade av med att rita med tusch på min arm när jag var omedveten om det. Trevligt. Försökte med lite payback, men det hela slutade med att jag bara fick ännu mer på mig när jag försökte läsa min bok.

Så imorse fick jag den härliga känslan av stenhårt skrubbande på blöt hud. Fick bort lite. Det sista fick jag bort för ett par timmar sen när jag duschade efter träningen.

Det är sånt man får vara när man är pojkvän. En levande vit duk....

Kommentarer
Postat av: Piggelin

Bra att din tjej har dej så hon kan måla på dej när hon är rastlös:D

Postat av: Mattias

Var det inte du som sa att du skulle "motionsträna"? Det låter ju som du ligger i uppladdning för OS i Peking 2008. Vilken gren tänker du ställa upp i?

2006-10-10 @ 08:15:58
Postat av: Johanna

Jag får en liten känsla av träningsnarkoman?

2006-10-10 @ 08:18:51
Postat av: Tobbe

Det vet väl alla? Att i början spelar det ingen roll om man lyfter lite - den där jävla träningsvärken kommer ändå. Och, som sagt, jag kan inte låta bli att ta i.......

Om det fanns någon OS-gren jag skulle vilja ställa upp, så skulle det nog vara....., gång.... Börja springa, bli diskad direkt och pang! Du har två veckor semester i Kina där du kan göra vad du vill.. Bara man lämnar träningsoverallen hemma... =)

2006-10-10 @ 08:23:13
Postat av: oscarH

Men tror du inte den taktiken kan spricka lite när du ska kvalificera dig dit?

2006-10-11 @ 15:17:05
Postat av: Tobbe

Med tanke på svenskarnas resultat dem senaste OS, så trodde jag att det räckte med att skicka en intresseanmälan till SOK för att få vara med...

2006-10-11 @ 15:44:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback