Den annalkande stormen

Jag kan förstå folk som bor ute på landet eller vid kusterna. Även de som ligger i dem värsta riskzonerna. Men för min egen del som bor mitt i stan, så räds jag inte för den annalkande stormen. Vad kan hända här? Visst kan det bli så att träd faller ner, men jag bor på fjärde våningen. De tre träden utanför mitt fönster når inte, inte ens om de sträcker på sin längsta gren.

Man har pratat om att stormen ska komma hit klockan 02.00. Man tar tid för sånt alltså. På snacket känns det som att man ska gräva vallgravar kring sitt lägenhetshus och lägga massa sandsäckar utanför. Även spika upp brädor för fönstret. Och då är det väldigt synd att man inte hann bunkra upp mat för två veckor och införskaffa spritkök för att elen kommer säkert försvinna.

Nä, jag känner mig trygg. Man ska bo i stan. Där kan aldrig nåt hemskt hända....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är bra att du känner dig trygg, så kan du sova gott också.

2006-10-26 @ 23:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback