Dagen börjar bra, sa han som hängdes på morgonen...

Jag har börjat få in vanan att lägga fram kläder på kvällen. Det är praktiskt att bara hoppa in i dem sen på morgonen därpå. Ibland kan det hända att tröttheten tar över och jag tänker att det är ju bara rota lite i garderoben och så finner man det man ska ha för dagen.

Att jag inte lär mig.

För det första, så har jag aldrig gott om tid och speciellt inte att stå i garderoben och fundera på vad man ska ha på sig. För det andra så måste det vara lite genomtänkt klädsel med tanke på arbetsplats och vad för typ av elever man ska ha under dagen. Och det drar också ut på tiden. Så varje sådan morgon får man lite panikkänsla över tiden rinner iväg och dagen kunde ha börjat bättre.

Ja, det var en sådan dag idag.......

Kommentarer
Postat av: linlin

Intressant: Beorende på vilken typ av elever man skall ha...Tänk om elverna visste att lärare tom med anpassqar sin klädsel efter dem. Min enda elevgrupp som lyckats påverka min klädsel är de jag undervisade på kriminalvårdsanstalten.

Postat av: Tobbe

För min del handlar det mest om kompatibel klädsel till elevernas syn. Riktlinjen är enkla mörka enfärgade kläder. Tråkigt, men bara att ta det.

2006-10-17 @ 14:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback