Back to träning

Det var typ fem månader sen jag tränade på gym sist. De senaste veckorna har jag samlat kraft för att ta tag i det här och som en liten push till motivationen valde jag ett nytt gym. En som låg typ 50 meter bort från den förra så det blir ju iallafall ingen omväg till att ta sig dit. Det är en markant skillnad från den förra gymet.

Det är ruffigare, slitigare och framför allt mer basic. Fria vikter är nummer ett där, jämfört med den gamla som för det mesta körde med maskiner. Det är roligt, men det känns också som man börjar om från början. Man är försiktig. Vet inte riktigt koderna på det nya gymet och man snappar åt sig så mycket man kan. Man är som en newbie där. Det känns ändock riktigt skönt att komma igång. Ska låte bli att vara sån freak på träning som jag var för ett år sen, utan bara träna och vara glad. Har ett program som jag ska följa lätt och inte heller snöa in mig på mat och tider.

Nu förväntar jag mig en härlig träningsvärk imorgon.

Kommentarer
Postat av: Madzia

Det är bäst vettu, bara flow on... =) ohja, mjölksyra och träningsvärk är faktiskt härliga och jag är superseriös nu... men det är ju såklart abra till en viss gräns.. inte så mysigt när man knappt kan röra på sig ;) hm...kan du börja efter sån lång tid så kan jag med, men suck =)

2006-10-03 @ 23:01:06
Postat av: Tobbe

Jag säger bara, kan jag så kan du. Lyft på hantlarna nu! =)

2006-10-04 @ 08:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback