Snart konferens

Fredag och då är man glad. En lektion kvar efter lunch, möte med antimobbingsgruppen därefter och sen är man klar för veckan. Men det blir ingen lugn och avkopplande helg för min del. Varje år brukar organisationen jag är verksam i anordna en stor nationell konferens. Ja, ni med bra slutledningsförmåga har förstått att det är den här helgen.

Förr brukade jag vara med och arrangera, men med tiden har jag trappat av och vill mest glida omkring. Ändock ställer jag givetvis upp ifall det behövs min hjälp. Det kommer bli väldigt spännande att vara med på konferensen. Nya grepp ska användas för att fräscha upp konferensen som lätt kan bli lite fyrkantig. Jag tror att det säkert kommer bli riktigt bra. Jag ska vara med på ett litet hörn den här helgen också genom att vara moderator för en paneldebatt. Fortfarande är jag lite oklar över min roll, så ikväll måste jag sätta mig ned och kolla genom allt så jag kan greppa det jag ska göra.

Det bästa med det här är ju att konferensen ska vara i Örebro. För 10 år sen tyckte jag att det var svinkul att resa till andra städer och träffa folk från hela landet som man ofta bara gjorde just på den helgen. Nu tycker jag att det bara är jobbigt att resa och det värsta är att resa hem. Man är trött och vill bara hem på söndagseftermiddagen. Att veta att det är minst fem timmar kvar innan man kommer hem muntrar ju inte upp en direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback