Sluta dissa, börja hissa!

På jobbet erbjuder man personalgympa en gång i veckan. Jag har inte direkt fnyst åt det, men alltid ansett att det inte var min grej. Styrketräning var the shit och i möjlig mån lite kondisträning om jag verkligen ville vara hurtig. Men nu har jag kanske inte tröttnat på styrketräning, men eftersöker lite variation. Så ska börja kondisträna minst en gång i veckan med olika former - rodd, löpning och cykla. Och så tänkte jag ge personalgympan en chans iallafall och se om det skulle passa mig.

Jag säger det bara - det var sjukt jobbigt! Var helt förstörd efteråt och har fått stor respekt för alla dessa koordinationsövningar och hoppsastudsa-steg som aldrig tog slut. Jag ska nog fortsätta gå dit och plågas. Framöver ska jag klä mig rätt för gympa - ha såna där benvärmare och ett nätt pannband.

Efteråt träffade jag P i stan och käkade mat. Var riktig hungrig efter passet och vräkte i mig mat. P ville senare gå till en affär där man säljer begagnade skivor och filmer. Jag hittade en film som jag älskar - Old School. Skön dumkomedi. Så köpte den, medan P för ovanlighetens skull inte hittade nån film. Lite slappa hos mig innan jag slängde ut honom för att själv försöka återhämta mig. Kommer nog sova riktigt gott i natt.

Kommentarer
Postat av: Madzia

*smile* som med antilop-dansen ;) respekt!

2006-11-21 @ 22:47:49
Postat av: Johanna

mao hederlig friskis & svettis?

Postat av: Tobbe

Det vet jag inte eftersom jag aldrig har upplevt Friskis och Svettis - men kan tänka mig att det är likt... =)

2006-11-22 @ 08:03:37
URL: http://tobbert.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback