Självmordsuppdrag

Oh shit!

Bibliotekarien och chefen kom förbi och bönade på deras bara knän att de behövde hjälp.

Skolan har fått ett nytt bibliotek som ska invigas idag. Tanken är att vi ska fira den lite extra med att ha olika stationer där man kan gå runt och göra saker. Nu har en person insjuknat och denne person skulle ha ansvaret för att ha högläsning. Nu är det kort om tid och lite krisigt för arbetsgruppen och det är därför jag fick sånt celebert besök nyligen. Dum som jag var, så ställde jag upp.

Alltså, högläsning för högstadieelever. Rena självmordsuppdraget om man tänker efter.

Tur i oturen är väl att jag inte behövde hoppa in för stationen med discodans.....

Kommentarer
Postat av: Johanna

haha, det hade iofs vart underhållning på "hög" nivå :) Discodans för högstadieelever, vem planerade dagen egentligen, heter det ens disco längre?

Postat av: ElinLeticia

Äh...böcker är ju bäst på jorden. Ta någon porrigare sak typ Sade eller någon och läs upp. De kommer sitta som ljus :)

2006-11-07 @ 11:49:05
URL: http://elinleticia.blogg.se
Postat av: Tobbe

Kanske klubbdans - men det skulle nog slå lite fel. "nu ska ni får lära er hur man dansar på klubbarna"

Med rätt bok så är det svårt att misslyckas, men man kanske ska ha lite mer träning på att kunna översätta till teckenspråk på ett bra sätt. Tänk dig min träningsiver hela förmiddagen och slitna hårtester när jag inte direkt kom på bra tolkningar.... =)

2006-11-07 @ 14:28:29
URL: http://tobbert.blogg.se
Postat av: Madzia

Hmm Jo Johanna, det kallas disco fortfarande på vissa håll och bland yngre...inte alla dock..Eller som en gymnasie-elev uttryckte det härligt: " en krog, fast för barn..." (När vi frågade vad ungdomarna skulle vilja ha, de som är mellan 15-18 år) =)

2006-11-07 @ 20:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback