Mys på mina villkor

Om en kvart så ska det bli glöggmys på jobbet. Under glöggmysstunden ska man vara i hemkunskapsrummet och baka pepparkakor och fixa julgodis. Det är ganska talande att av 40 anmälda så är det 40 kvinnor. Jag kan inte tala för de andra, för att vi har inte ens pratat med varandra om man ska med eller inte, men det är inget som intresserar mig. Att stärka personalgemenskapen i all ära, men då måste ju det vara något som tilltalar män också.

När någon (kvinnlig) frågar mig om jag ska vara med på glöggmysstunden, så svarar jag lite undvikande att det är inte riktigt min grej. Varför inte, tjoar de och påpekar att det är så mysigt. Jag tvivlar inte på att det är mysigt, men det är inte mys för mig. Mys för mig är att ligga på soffan utbredd, ha något gott att dricka inom en armlängds avstånd och dessuton klia mig på områden som inte är så rumsrent att utföra på offentliga områden. Det skulle nog inte uppskattas bland personalen ifall jag myste på mina villkor, så då får jag stå över.

Det tror jag nog att de uppskattar att jag gör...

Kommentarer
Postat av: Annamaria Y

hehehe, du kan va rolig... att skriva på ditt sätt! kikar ibland hit på din blogg!

Postat av: oscarH

så jag ska inte komma över med brodyren ikväll? Tänkte vi skulle jobba vidare på det där Thern-Schwartzmotivet som blivit liggande alldeles för länge.

2006-11-30 @ 16:54:42
Postat av: Tobbe

A; Du är så välkommen så. Brukar kolla på din blogg också med jämna mellanrum.... =)

O; Brodyr? Du pluggar för mycket - det är ju vårt stora jätteträd som vi karvar i med varsin morakniv för att framställa Kenneth Anderssons mål i förlängningen i kvartsfinalmatchen mot Rumänien 1994 som du menar....

2006-11-30 @ 19:11:19
Postat av: oscarH

morakniv? är du tappat? skulle aldrig falla mig i att köpa sån sörländskt bjäfs. Särskilt inte när Enok vid bryggan säljer egengjorda bara tre-fyra dagars vandring uppför älven härifrån. ja, när jag går brevid älven alltså, annars blir det lätt fem-sex dagar. Annars får jag ge dig rätt på alla punkter. Även den om pluggandet.

2006-11-30 @ 19:52:04
Postat av: Annamaria Y

*skratt* du får hojta då och då!=) fast jag vet att det är inte fan i mig så speciellt med min blogg för det bara handlar om min kärlek.. lite tjatkärring kanske..*flabb*

2006-11-30 @ 20:35:50
URL: http://pumaqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback