Mjukstart med seminarium

Segt att vakna idag med vetskapen att nu är det jobbvecka igen. Nu blev det en mjukstart med ett tolkseminarium i Stockholm. Jag fick dryfta med mina erfarenheter av tolkanvändning - positivt som negativa sådana. Passade på att träffa gamla bekanta på kansliet där seminariet var. En är O som jag arbetade tillsammans för länge sen på en ungdomsgård. Det kan gå 2-3 år mellan stunderna vi ses, men likväl pratar vi ständigt på en gång om dem senaste fotbollshändelserna som vi ses varje dag.

Inte; hur mår din fru och barnen? Vad har hänt med dig det senaste året? Utan, undrar hur Durgården hade reagerat om de hade fått straff? Så pratar vi så några minuter innan vi måste dra vidare åt varsitt håll.

Han är skön på det sättet.

Tågresan hem var ett sömnpiller. Nu är jag hemma och ska försöka sova tidigt ikväll. Så man kan jobba som en normal människa imorgon.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Durgården?

2006-11-08 @ 12:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback