Lättstekt, inte vidbränt!

Skulle agera sovvakt åt P idag för att se till att undvika eftermiddagssömn som skulle störa nattsömnen för honom. Passade på att träffa M idag och vi bestämde oss för att käka ute. Efter några besök på diverse ställen, så hamnade vi till slut på Hellas. Har tidigare bara goda erfarenheter av restaurangen, men det var inte deras dag idag. Beställde en pepparstek och efter 50 minuter fick jag äntligen den. Till min besvikelse var den genomstekt trots att jag försäkrade mig om att den skulle vara lättstekt - medium. Samma sak var det med M och vi diskuterade om vi skulle säga till eller svälja förtreten och äta upp.

Men vi bestämde oss för att klaga och lite debatt blev det mellan servitrisen som bedyrade att hon hörde oss säga välstekt. Vi stod på oss och vi fick nya maträtter som inte var så mycket bättre egentligen, men nu var klockan åtta och vi var vrålhungriga.

Annars har jag passat på att rensa skafferiet och slängt utgångna varor. Nu finns det plats för massa nyttiga saker istället för bakpulver eller vaniljsocker. Ska slökolla på Bolton-Chelsea och sen dags för sömn.

Kommentarer
Postat av: J

Vad värst vad du har fått städdille. Du e ju nästan värre än mig :)

2006-11-30 @ 08:58:54
Postat av: Tobbe

J, du är en klass för sig. Omöjligt att bli värre än dig.... ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback