Från ostrukturerad till nästan professionellt!

Jag är en ganska ostrukturerad person. Jag lägger mina papper i högar på skrivbordet och vid ett första intryck av mitt bord kan det te sig som att det är fruktansvärt rörigt. Men det är skillnad mellan ostrukturerat och rörigt. Jag vet var alla papper finns och har bra koll på läget.

Det händer dock att även jag tappar tålamodet med min ostrukturerade ordning, så idag kavlade jag upp ärmarna och röjde lite på bordet. Sorterade papper och slängde de jag inte behövde längre. De var rätt många. Stoppade de som jag behövde i olika fack och mappar. De var ganska många. Nu kan jag faktiskt se mitt bord nu. Fint trämaterial. Det var längesen det såg lite ljus. Och hyllan har kommit till användning nu. I stort sett till fullo är den fylld med mappar och böcker.

Det ser tammefan nästan professionellt ut!

Kommentarer
Postat av: J

En applåd till Tobbe!!! Duktigt tycker jag. Sätt in allt i pärmar som e värt o spara o släng resten.

2006-11-29 @ 15:52:00
Postat av: BigB.

hahahhahha, ja eller så kan man påstå att det var fanta i mig på tiden!!! ;)

Postat av: Madzia

=) ah...så du är en sån lärare som kan inge lite skräck i eleven med sin oröra i rummet. Som när jag fick en glimt av några av mina lärares kontor på institutionen, typ, tänk om de skulle lixsom slarva bort ens tenta eller ngt! typ scary! =) :P

2006-11-29 @ 20:54:34
Postat av: Johansson

J är duktig. Han har kvar kvitton från ICA från 1993 som han sparar i en pärm.

"man vet aldrig vad som kan hända!"

2006-11-30 @ 14:39:57
Postat av: J

Hörru du Johansson... Jag slänger alla mina ica kvitton direkt när jag kommer hem. Så de så.

2006-11-30 @ 21:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback