Dansa som en antilop

Konferensen har flytit på bra. Har snappat upp många bra tankar och idéer. Lite nervositet kröp i mig ju närmre man kom till min punkt - paneldebatten. Efter lite strul med teknisk utrustning och lite darr på rösten så kom man igång och allt slutade väl. Tjejen gjorde ett studiebesök i min organisationsvärld och har börjat förstå varför jag behöver lite extra pengar.

På kvällen avverkades det tacobuffé. Hann hem till tjejen och hennes mamma var på besök. Måste vara lite god svärson också. Sen tillbaks till konferensaktiviteter och afrikansk dans stod på schemat.

Jag kan säga att jag var mycket skeptisk till att delta på afrikansk dans. Det skulle bara sluta i gipsvagga för mig. Men efter lite övertalning deltog jag också och jag har lärt mig att dansa antilopdansen. Och jag måste säga att jag blev grymt imponerad av dansarna som visade stort prov på vighet och kunna betvinga sina leder till total underkastelse.

Efteråtkörde vi lite plumpturnering och en chockskräll var att jag åkte ut redan i första omgången. Vem kunde tro det? Jag måste säga, till mitt försvar, att jag var trött och ofokuserad. Äh, det blev bara skit med allt. Trumpen åkte jag hem och nu ska jag snart lägga mig.

Men först lite patiensduell med tjejen!

Kommentarer
Postat av: Johansson

ja, lite exotism på lördagskvällen skadar inte.

2006-11-12 @ 01:01:28
Postat av: J

Du får väl visa hur man ska dansa den där dansen sen. Blir kul o se.

2006-11-12 @ 11:24:37
Postat av: BigB.

Skulelgarva arslet av mig å få se dig dansa som en antilop ;)
Idag, 13.15 tvålar vi till knallarna... intresseflagga kanske men jag tror vi tar det!!

Postat av: Johanna

patiensduell? Vad ska ni göra när ni blir pensionärer ihop? Afrikansk dans? :)

2006-11-12 @ 20:02:31
URL: http://typjohanna.blogg.se
Postat av: Anonym

Johanna: Nää då kommer Herr o fru P med barnbarn att spela Canasta och plump.

2006-11-12 @ 21:59:28
Postat av: M.

Tjejen gjorde ett studiebesök i min organisationsvärld och har börjat förstå varför jag behöver lite extra pengar.

???????????

Extra pengar?

2006-11-12 @ 22:03:16
Postat av: Tobbe

Johanna; Vad är det för fel med patiensduell, plump och canasta? Allt behöver inte vara Spy bar och cosmos..... =)

M; Du vet, de där extrapengarna man får den 19.... =)

2006-11-13 @ 08:30:46
URL: http://tobbert.blogg.se
Postat av: Jase

19:e ??? det var ****** vad tidigt du får lön.
Andra får vänta till 25:e

2006-11-13 @ 10:41:23
Postat av: Johanna

Jag undrade mest, vad f*n innebär en rafflande omgång patiensduell???

2006-11-13 @ 10:55:33
URL: http://typjohanna.blogg.se
Postat av: Madzia

jah... minns du då stegen från Antilop dansen?! ;P Ömmande muskler eller?
Skitkul var det iaf...o svettigt värre hehe.. Men tack för stödet under helgen! ... Ang Plumpturneringen, du kan inte precis skylla på trötthet för alla var ju med i the antilop-dance! =)
Åh ja, den 19, ett räddande datum vid flera tillfällen...fast inte alla ånjuter detta precis.

2006-11-13 @ 17:21:01
Postat av: Tobbe

Jase; Inte lön, extrapengar... =)

Johanna; På MSN, man kan spela mot varandra. Kan utvecklas till rena livochdöd-matcher...

Madzia; Kan ju några steg, men själva programmet har jag glömt. Försökte lära tjejen några steg, men det slutade att hon låg på golvet och höll på att skratta ihjäl sig.... Jag kan visst skylla på trötthet och sånt. Förresten så innebär det massa extra energi att föra plumpprotokoll.... =)

2006-11-13 @ 19:25:59
Postat av: M.

Måste ju bara förtydliga! Tobbe: Vem vann?

2006-11-13 @ 23:09:29
Postat av: Tobbe

M; Patiensduellen? Jo, det var nog jag....

2006-11-14 @ 08:20:07
URL: http://tobbert.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback