Dagsljus, var är du?

Ajaj, nu börjar den jobbiga perioden med att det är mörkt när man åker till jobbet och det är mörkt när man åker hem från jobbet. Som lärare arbetar man ju för det mesta inomhus vilket minimerar möjligheterna för kroppen att få lite välbehövlig dagsljus. Man läser tips på att man kan ta en halvtimme promenad på lunchen för att bygga upp sitt förråd av ljusexponering. Ährm, jag har 40 minuter lunch varav den tiden ska jag fösöka hinna med att äta. Jag är ingen speedätare, utan det tar 30-35 minuter för mig. Man kanske ska be om att få ett bord utomhus och äta. Fast då kallnar ju maten så snabbt....

Kommentarer
Postat av: BigB.

*host host* Du jobbasr ju iaf nära fönster så come on man!!! EN annan måste ju ut för att köpa lunch för att ens se att det varit ljust ute :S
Det finns alltid NÅN som har det sämre så jag gnäller inte ;)

Postat av: J

Du får väl gå på nån ljusterapi. Det brukar göra susens har jag hört. Sitta i ett helt vitt rum i en badrock.

2006-11-14 @ 15:40:36
Postat av: Tobbe

Räknas det om man sitter med ryggen mot fönstret? Tror inte det...... =)

Men J, NÄR ska jag hinna med sånt?????

2006-11-14 @ 15:59:40
URL: http://tobbert.blogg.se
Postat av: BigB.

Vet du, koll ain i lampan på toan, där är det vitt och lampan e stark *skrattar* Apropå ljusterapi alltså :P

2006-11-14 @ 18:24:50
URL: http://brantings.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback