Skomysko

I lördags köpte jag ett par sneakers. Alla vet att storlekar från olika skomärken kan variera kraftigt och jag tyckte att skorna jag köpte var stora. De passade bra och jag har använt dem i några dagar. Men idag tycker jag att dem är små. De skaver och det känns som att skorna ligger precis på gränsen av vad jag klarar av. Vad har hänt? Frågan är om jag ska pina ut smärtan tills dem töjs ut naturligt eller finns det några knep man kan göra för att töja ut skorna snabbare?

Vet att man kan ta hjälp av skomakare, men det kostar ju...

Kommentarer
Postat av: J

Det är inte så att du hade tunna strumpor när du provade skorna o sen råkat få på dig tjocka strumpor idag av nån konstig anledning. Med tanke påvädret borde du inte gjort det.

2006-05-11 @ 15:02:06
Postat av: BigB.

när det är varmt ute så blir fötterna större, så det kan vara så att det var lit ekyligare när du köpte skorna kanske =)
Sen finns det speciella "uttöjare" man kan köpa, skoblock tror jag det heter, ska koll aom vi har kvar på jobbet annars finns det ju på skoaffärer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback