Obehaglig utveckling

Jag gillar inte den här utvecklingen.

Jag håller på att örebrofieras. Idag hittade jag kläder och köpte en tröja och en t-shirt. I Örebro. Men när jag väl försöker hitta kläder i Stockholm så blir det ingenting. Det här är inte bra. Jag vill fortsätta vara en bitter och cynisk Stockholmare. Jag vill ha kvar mina stråk kvar i Stockholm där jag alltid hittar kläder. Istället har de stråken infunnit sig här i Örebro.

Jag har börjat gilla närheten. Det är bekvämt att det är nära till jobb, vänner, affärer och nöjesliv.

Jag har börjat gilla tempot här. Inte direkt att jag är i paritet med den slöa atmosfären, men betydligt mer anpassad än för fem år sen.

Jag vill inte bli örebroig. Hädanefter ska jag gå snabbare och kryssa mig fram på gatorna. Jag ska börja klaga igen att bussarna inte når överallt och sucka över att det inte finns tunnelbana. Jag ska sluta handla kläder här och bara handla i Stockholm. Jag ska bli bitter och cynisk.

Jag ska tillbaks till mina rötter.

Kommentarer
Postat av: BigB.

Håller med till viss del, tempot är bra mycket mer uppskruvat i Sthlm vilket jag tycker bättre om, ibland! När man har brådis nånstans och går i ett rasande tempo märker man det mest, hur folk ställer sig i vägen så man måste hoppa undan, hur folk kommerut från affärer o "parkerar" mitt framför näsan på en så man blir förbskad etc. Gör så i Sthlm o du ligger med blödande näsa i rännstenen ;)

Postat av: Madzia

Men Tobbe, du är väl en människa? Rötter? nej, fötter...världen har blivit så att man knappt rotar sig fast i en stad eller plats ngn längre stund. Acceptera bara tidens gång... Dessutom, du bitter?!?! hahaha... alright! :P O för en del kommer du alltid att vara en Sthlm.are och för andra alltid en Örebro.are... samma sak me mig..menar...skulle jag flytta t Sthlm o bo där, för evigt= norrlänning. Inget jag kan göra åt. :P =)

2006-05-29 @ 19:57:50
Postat av: Tobbe

B: Jaa, ibland kan man bli loco över folket här. De går för jävla långsamt och måste liksom kolla på allt omkring. Fokusera! Ha ett mål!

M: Men du... Du kände mig först efter att jag flyttat till Örebro. Har blivit en förgullad variant av mitt gamla hårda förortsjag. =)

2006-05-29 @ 23:33:41
URL: http://tobbert.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback