Oanmäld väckning

Tjejen och jag spenderade kvällen tillsammans igår. Laga mat; laxfilé med klyftpotatis och hemlagad tzatziki, slökollat på TV, läsa lite i sängen och somnade vid halv tio. 

Tisdagen satt fortfarande i och så hann jag med en träningsrunda också innan jag åkte hem till tjejen. Det måste vara förklaringen till att man lade sig så tidigt. Konstigt var det iallafall. 

I morse hade jag mobilen på som vanligt för väckning. Brukar ha tvp gånger så att jag verkligen kommer upp, men det kan vara tveksamt ibland. Efter två gånger låg jag och halvslumrade lite innan jag tog tag och steg upp, så  ringde mobilen. Vafan, var min tanke och insåg att någon ringde till mig. Okänt nummer. Jaa, svarade jag med skrovlig röst. Kvinnan på andra sidan; Ja, hej, jag skulle bara kolla om allt är klart med elmätningen?

????

Du har nog ringt fel.... Ja, då ber jag om ursäkt...  Klick.

Det enda positiva med det här är att man blev ordentligt vaken. Eftermiddagen ska jag och P cykla lite runt Oset och bara vara. Blir nog en lugn helg. Måste vila upp mig ordentligt inför löptävlingen på onsdag. Ser inte fram emot det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback