Mina Raw Denim

För ett år sen köpte jag ett par jeans. Ett sånt där otvättade jeans som inte hade blivit behandlade alls när de skickades ut till affären. Syftet är att man själv genom användning skapar sin egen unika slitning. Helst ska man inte tvätta dem alls inom ett år för att kunna ta fram slitningen.

Nu är jag inte sån stor jeansfreak att jag använder dem varje dag för att skapa min egen unika slitning. Mitt tålamod för ett enda par är inte stor och jag roterar hellre mellan fyra-fem sköna par. Nu har det iallafall gått ett år och jag har inte tvättat dem på ett helt år. Äckligt? Nja, jag brukar inte krypa i lera eller spilla massa mat. Men lite ölfläckar och okända vätskor har nog torkat in, så lite skönt ska det bli att få dem tvättade. Det enda jag oroar mig för just nu är storleken. De är lite baggy, lite för baggy nu än vad jag tyckte för ett år sen. Min förhoppning är att de krymper lite. Men inte så mycket att det blir så tajt. Lite spelrum för vitala delar behöver jag.

Nu ska jag ner till tvättstugan. Spännande...... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback