Kanonhelg!

De senaste dagarna har man mest bara tagit lugnt. Lördagens eskapader får rapporteras lite senare i ett specialinlägg där bilder och avslöjande reportage ska läggas upp.


Söndagen, då jag fyllde år, vaknades upp med illamående och en stor fråga till själv vad man egentligen håller på med. Med lite nyponsoppa, fiskgratäng och två filmer mådde man bättra och insåg att man hade en riktigt rolig fest häromdagen. Jag åkte hem, eftersom några sov över hos mig och jag sov hos tjejen, och möttes av totalt förfall. Bara att kavla upp ärmarna och röja upp. Slänga alla burkar och flaskor. Jag måste fråga; Vad är det här med att öppna en ölburk, dricka två klunkar och sen lämna den kvar vid en hylla eller bakom ett bord? Överallt fanns det i stort sett fulla öppnade burkar. Nåväl, diska upp alla glas och sist dammsuga bort det värsta av chipssmulorna, jordnötterna och massa andra saker som jag inte vill veta vad det var för något.

En snabb dusch och möta tjejen för en trevlig middag ute. Först tänkte vi prova den nya italienska, men det var fullt så vi styrde kosan mot Paco's istället. Där avnjöt vi med förrätten Buffalo Chicken wings och sen tog vi gemensamt en stor varmrätt med det subtila namnet "Big Love". Det tyckte jag var roligt. Drycken blev läsk. Värre än så skulle våra magar inte tåla.

Efter restaurangen gick vi förbi slottet som var knökfullt med folk som skulle kolla på majbrasa. Vi stannade inte där så länge, utan knallade hem till tjejen. Hyrde film och köpte lite mera att äta. Men vi somnade mitt under filmen. Säger både och att filmen var sådär och att vi var trötta.

Idag har jag mest slappat. Städat lite extra hemma, fikat hos J, slöat. Då var den här helgen över. Jävlar vad bra den har varit.....

Kommentarer
Postat av: BigB.

Låter som en lagom helg för er del med. Väntar med spänning på bilder och specielinlägg ang lördagen ;) Se vad man missat


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback