Festen!

Det är en tradition för mig att ställa till med nåt trevligt på min födelsedag. I min förra lya, som var lite större, kunde det dyka upp 40 personer till festen. Min nuvarande lyas kapacitet kunde inte fylla detta tal, så den här gången fick jag begränsa en hel del med inbjudningarna. Allt började med att stockholmarna dök upp. Brorsan och hans ytterst trevliga flickvän K. Även J, en god vän sen barndomen, kom och vi småstartade med dricka och mat.

Klockan sju hade jag sagt att vi kunde köra. Klockan 19.01 ringde det på dörren och givetvis var det J som alltid kommer vid utsagd tid. Den killen sviker aldrig. Allt eftersom droppade folk in och till slut var vi väl runt 15 personer. Musiken höjdes, dryckerna flödade och en spontan frågesport sattes igång av bror och min flickvän. Det var trevligt! Presenterna öppnades; fotboll, cd-skivor, vinflaskor och tapasskålar fick jag. 

Flera kära moment dök upp. Den så kallade bikten, där vi luftar våra bryderier i ett hörn med speciella utvalda. Tequilan var givetvis med på sitt hörn. Vår skräniga allsång till Champagne Supernova till andras förtret. Till slut började syret ta slut i lyan, så vi alla bestämde oss för att röra oss ut.

M knöt mina skor. (Fråga mig inte varför) Det var såna där stenhårda dubbelknutar, med baktanken att jag inte skulle få av mig skorna vid ett senare tillfälle. Självfallet, med mina falkögon, upptäckte jag detta och satte mig på sängen för att knyta upp skorna. M kom för att hjälpa till, därefter började vi lite manligt buffla på varandra och det hela slutade med att jag på något sätt lyfte upp honom, fick en wrestling-tanke, och kastade honom med mig över på sängen. 

Knak......

Helvete. Ja, jag har roliga fester. Men måste det ALLTID vara NÅNTING som går sönder!? Min säng! Min trogne följeslagare och kompanjon. Killen som aldrig sviker låg där nu med bruten stomme. M var stor i stunden och garvade rått åt det hela.

Det hela kunde ändå inte göras nånting åt, så vi drog snabbt vidare ut. Fram till en krog, trodde vi, men eftersom en som kom in inte inte fick komma in (ja, rörigt...), knallade vi raskt vidare till nästa, där vi alla kom in, fast den som inte kom in förra gången ville den här gången inte komma in och drog hem istället. (Ja..... Fortfarande rörigt.....)

Men den här kvällen rymdes det inga sura miner, utan festen fortsatte in på småtimmarna. Efteråt en kebab och raka vägen hem till tjejens hem. 

Tack alla som var med! Jag hade skitkul och hoppas att ni som var med också hade det. Nästa år är det 30! Ojojoj....
 






1. M och jag. Fast det här var ju innan sängincidenten......
2. Tuffa grabbar.
3. P med sängkammarblicken.
4. Systrarna G och M.
5. Fnittriga J och K.
6. J försöker också med sängkammarblicken.
7. Tjejen tar en smakbit av mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback