Spara, spara, spara

Ikväll håller Håkan Hellström konsert i Karlstad. Försökte få med några kompisar dit, men ingen kunde av olika skäl. Känns lite surt, fast å andra sidan så sparar jag pengar. För sommaren kommer sluka många kronor. Måste nästan lägga upp en plan för ekonomin. Kolla över vilka onödiga utgfter man har. Det blir nog ganska lätt att räkna ut. Få se nu. Onödiga utgifter? Hmm, Krogen..., kläder...., krogen....., filmer....., krogen....., och så krogen igen då. Blir inte så svårt att spara.

Fast imorgon måste jag köpa mig en kostym. Morsan har beodrat finkläder i och med mormors firande av sin 95-årsdag nästa helg. Har ett par i garderoben, men de var anpassade till en sisådär 15-20 kilo lättare Tobbe. Ni kan ana hur smal jag var då. Såg ut som en insekt. Det kommer att svida lite i plånkan och då är det lika bra att göra en god investering för framtiden och köpa en BRA kostym som håller flera år. Hur det nu blir. Återkommer om det.

Har fixat flygbiljetterna nu med Spanien. Kommer hem lagom till födelsedagsmiddagen med tjejen efter 12 timmars resande. Men hon är värd det. Alla gånger.

Kommentarer
Postat av: BigB.

Det e riktigt mannen, tjejer är mer värda en en resa ;)
O så blir det en jäkla massa spelande alla helger framöver med andra ord, vi måste skaffa ett riktigt hockeyspel!!

Postat av: J

Väger du verkligen 15-20 kilo mer.... Det kan man ju inte tro. Du ser fortfarande smal ut. :)

2006-03-18 @ 11:55:55
Postat av: Tobbe

BigB : Äsch, fotboll duger fint för mig... =)

J: Ja, då kan du gissa hur smal jag var då....

2006-03-18 @ 13:25:36
URL: http://tobbert.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback