Ny dag, nya tag

Hoppsan. Gick upp lite sent, småpratade med tjejen i sängen och upptäckte att klockan var på tok för mycket. Stresscyklade till jobbet och 15 minuter försenat ser jag att det pågår ett stormöte. Helvete. Offentlig skampålning på gång alltså. Gick in med rak rygg, försöka visa att detta inte berör mig och att jag inte tänker skämmas för att jag "råkar" vara sen. Hela min bild raserades av att jag fick något problem med att sitta. Svårt att förklara. En stol satt felvänd och hade klämts fast, så attt jag inte kunde komma förbi. Alla blickar drogs åt mitt håll och återigen hörde man det där spridda fnisset. Till sist fick jag hoppa över stolen för att sätta mig på soffan. Varför händer såna här saker för mig hela tiden?


Nåväl, ny dag, nya tag. Eftersom eleverna börjar senare idag, försvinner två lektioner och mer tid ges till planering. Måste kolla upp lite långsiktigt och tajma in lektioner för en klass som ska iväg på PRAO nästa vecka. Det är bra för eleverna med PRAO. Nyttigt att komma ut i verkligheten och se vad som finns utanför skolan. Men fan vad praon sabbar för planeringen. Lektioner försvinner och sen tar det en vecka för att återknyta allt man pratade om innan. Jag föreslog för eleverna att de kunde komma hit på kvällen, så jag kan ta repetetioner med dem så att inget glöms. Det blev stormiga protester - fattar inte varför...

Kommentarer
Postat av: J

Ajdå.. då får du jobba över 15 min o ta igen den tiden som du missade. :)

2006-03-14 @ 11:58:01
Postat av: elon

J: Det är bara sånt som du skulle få för dig.

2006-03-14 @ 13:44:57
Postat av: J

elon: Det handlar om att göra rätt för sig.

2006-03-14 @ 14:44:45
Postat av: elon

HAHAHA!, du är för rolig du.

2006-03-14 @ 18:51:11
Postat av: Anonym

haha, J; du låter som en sur 75årig gubbe med keps.

"Det handlar om att göra rätt för sig"...och hytter med näven.

2006-03-14 @ 18:52:27
Postat av: BigB.

T: Roligt se de 2 bråka på DIN Blogg :(
Men asså, mötet var inte för dig och du hade ing alektioner? Måste du då komma "i tid"? Du kan ju ha "jobbat hemma" ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback