Kräftgång och asocial Tobbe

Liverpool går verkligen kräftgång nu. Först har man absolut ingenting i matchen mot Arsenal i 75 minuter och Arsenalspelarna trillade boll enkelt mellan Poolspelarna som såg ut som gigantiska trålare allihopa. Henry skuttade enkelt förbi försvaret och skruvade in 1-0 i 21:a minuten. Turligt nog har Srsenal likande problem med målskyttet. Chanser skapades - få fick resultat. i 75:e minuten drog Gerrard ett långskott som målvakten Lehmann inte hanterade väl och släppte retur. Luis Garcia, den slicka H&M-modellen, höll sig framme och knoppade in 1-1. Under kan ske, tänkte jag och hoppades att det skulle hålla. Det såg bra ut. Arsenal såg lite mer ängsliga och var inte lika självklara med boll som innan kvitteringen. Pool blev lite mer framåt och vågade trycka på. Sen hände två saker.

1. Xabi Alonso får hjärnsläpp och kastar sig efter en boll. Problemet? Bollen hade lämnat platsen och endast en spelare stod där och blev kapad av Xabi. Ett gult kort hade redan getts till Xabi för bara några minuter innan och det röda kortet trycktes upp mot hans ansikte. 10 man kvar på plan för Liverpool.

2. Steven Gerrard får hjärnsläpp och passar bollen tillbaks till målvakten. Problemet? Thierry Henry stod där. 2-1 till Arsenal och Liverpool orkade inte resa sig.

Skit också!

Nåväl, vaknade sent dag efter den hårda spelbataljen och hade inga större planer för dagen. Några hörde av sig och ville komma förbi och se på fotboll. Kände mig nödgad att säga ifrån och vara för mig själv den här dagen. Jag kan inte ha folk springandes i min lägenhet hela tiden. Så blev det. Har bara kollat på TV och ätit gott. Ska fortsätta med det har jag tänkt.

Imorgon blir det studiedag för eleverna och vi i personalen ska ägna dagen åt att fundera hur vi vill ha det i framtiden. Det bästa är iallafall att lokalen vi ska vara på ligger 60 meter härifrån. En mini-sovmorgon imorgon då. Man måste ta till vara de små höjdpunkterna i livet.

Kommentarer
Postat av: BigB.

Måste erkänna att det kändes lite hårt igår när nejet kom inför bollen =( Andra gången man missar en stormatch ju, men samtidigt är det förståeligt, ibland vill man ju vara själv =)

Postat av: Marina

Hej du! Hade du skrivit inlägg i min blogg? :-) Ingen fara, bara undrade. Jo snö är bra på många sätt, men kallt är det ju.

2006-03-13 @ 14:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback