Ett hål i mitt konto

Ett djupt hål har skapats på mitt bankkonto idag. Men det är väl investerade pengar. En ny fräsig kostym, svart med gråa ränder. Tydligen har jag långa armar för ärmarna behövdes läggas upp. Tjejen som jobbade på pushade på att jag skulle köpa skjorta och slips också och lade fram några rätt anskrämliga förslag. Sa att jag nöjde mig med kostymen. Fick iallafall ett par strumpor gratis. Uppenbarligen tyckte hon att jag behövde det. Resbiljetterna till Spanien är också avklarade, inga problem där. Nu får jag leva på vatten och bröd ett tag framöver.


Eller... Tja, vi börjar på måndag kan vi säga. Ikväll ska jag på bio och se "V för Vendetta" Samma regissörer som gjorde "Matrix". Så länge den håller samma klass som den första filmen av Matrix-trilogin så blir jag nöjd. Sen efteråt blir det väl utgång med grabbarna. Imorgon händer inga större grejer. Lite fotboll, städning, kanske tvätta och sen bara slappa. Det är ju gratis iallafall.

Kommentarer
Postat av: ElinLeticia

Du pratar om två skilda saker. Dels att det finns andra (och värre) dåliga förebilder än Natascha och dels att hon inte borde bli utpekad som dum bara för att hon opererat sig. Det första kan jag inte argumentera mot dig. Visst finns det större orättvisor att slå ner på. Men och? Det här är något som är viktigt för mig. Det är något som jag har varit med om, att konkurreras ut i modellbranchen av tjejer som opererat sig. Det är dopinig. Det är inte okej i idrott. Jag tycker det är lika fel i modellbranchen.

Jag riktar mig mot Natascha eftersom hon VILL bli sedd som något annat än utvikningsmodell. Jag hävdar att det är omöjligt så länge hon har som mål att bara vara just det! Hon är ett typexempel på att du kan slå dig fram i modellbranschen genom att operera din kropp och falla inom den ram som den onaturliga utviknings grejen innebär.

Jag skulle inte reagera om det bara vore utvikningsgrej. Jag är långt ifrån radikal och tycker att det är helt okej med utvikningsbilder. Jag stör mig på onaturligheten, idealet som påtvingas unga tjejer. Ett ideal som INTE FINNS om man inte lägger sig under kniven. Däri ligger mitt krut.

Det är onaturligheten som jag inte tycker om. Och det naiva i att tro att man kan bli sedd som intellektuell när man står och trycker upp tuttarna mot en kamera. Man får ta det onda med det goda. Natascha har gjort ett val!

Postat av: Freddi Lindqvist

Varför blanda in andra i en diskussion som inte handlar om andra, utan om Natacha?
Det går inte att jämföra. Både Carola, fotbollspelarna och hokeyspelarna har gjort saker som drabbat andra. Utåtriktat.
På ett mycket osubtilt sätt har de pratat skit, slagits och våldtagits. Uppenbarligt korkade saker.

Jag pratar om en tjej som jag anser inte mår bra. På ett självdestruktivt sätt bygger hon om sin kropp och skapar en image runt sig själv som korkad blondin. Hon använder sig av männens kukhjärna för att skapa en uppmärksamhet runt sig som bygger på sex och utnyttjande.

Natacha gör detta mot sig själv. Och som förebild för unga tjejer är hon långt mycket mer farlig än de andra exemplena du räknade upp. Hon berättar för unga tjejer att det är okej att göra så mot sig själv. Att man MÅSTE göra så. Annars blir man inte accepterad och älskad.
Och detta sker på ett mycket subtilt sätt som jag inte tror att Natacha själv är speciellt medveten om.

2006-03-19 @ 20:38:36
URL: http://freddinu.blogg.se
Postat av: BigB.

Ehhh, undrar bara var de däruppe kom in o dissade på DIN blogg för? Skriver deom ditt inlägg T??

2006-03-19 @ 22:35:49
URL: http://brantings.blogg.se
Postat av: ElinLeticia

*Fnissar*....näe vi har en diskussion om Natasha på MIN BLOGG. Vi är uppe i varv. Tobbes blogg är min favorit annars...

2006-03-20 @ 10:19:06
URL: http://elinleticia.blogg.se
Postat av: BigB.

Elin: Jag som trodde min blogg var din favvis =( Men varför syns deras inlägg på Ts blogg???

2006-03-20 @ 10:54:33
URL: http://brantings.blogg.se
Postat av: elon

elin: men om ni diskuterar om Natascha på din blogg, så fortsätt med det på DIN blogg.

2006-03-20 @ 16:04:47
Postat av: BigB.

Tänker som Elon jag med, varför inte enbart dissa på din blogg??

2006-03-20 @ 22:19:36
URL: http://brantings.blogg.se
Postat av: Tobbe

Bloggpoliserna Big B och Elon har talat.....

2006-03-21 @ 10:47:07
URL: http://tobbert.blogg.se
Postat av: elon

tsssss.

2006-03-21 @ 18:17:46
Postat av: oscarH

var blev det? Slipz? Entertainment? Eller gick du in på nåt gubbställe tyo brothers? :)

2006-03-22 @ 12:25:01
Postat av: elon

Jag har för mig, att han sa nåt om MQ.

2006-03-22 @ 16:50:45
Postat av: Tobbe

MQ är väl bara HALVgubbig va? =)

2006-03-22 @ 18:49:00
URL: http://tobbert.blogg.se
Postat av: oscarH

enligt juryn från västerbotten är det mer medelklassigt än gubbigt så du kom undan den här gången. Med blotta förskräckelsen! :)

2006-03-22 @ 20:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback