Döm inte efter utsidan

Torsdag morgon klockan kvart i sex steg jag up för att fixa till det sista innan jag skulle åka till Stockholm. Väl på plats i tåget hade jag tänkt ta en lång tupplur, men inte det. Vi var tvungna att gå genom några uppsatser och diskutera hur vi skulle bedöma dem. När vi kom fram till den skola vi skulle vara på i Stockholm kände jag igen en del personal. Några mest ett; "Hej, hur är det!?" Andra, ett kärt återseende. Det fanns till och med elever som jag kände. En nickade till mig, en annan sprang fram och kramade mig. Olika intryck på dem, tydligen.

Mötet eller konferensen har varit bra. Lite mer kött på benen och även inspiration till nya idéer om hur man kan ha lektioner. Vi åt gemensam middag på en restaurang som hette; Il Forno con tapas. En spansk-italiensk restaurang som såg lite sjaskig ut på utsidan, men tvärtom på insidan. gemytlig atmosfär och trevlig personal. Mycket god mat. Rullade efteråt till hotellet där mitt rum var utrustad med en platt-tv. Lyxigt värre. Var dock trött och kollade på filmen xXx.

Den hade jag faktiskt sett på förhandsvisning för några år sen. Efteråt gick jag och P ut från salongen och bara garvade. xXx skulle föreställa en actionfilm, men blev mer av en komisk sådan. Men lite hjärndöd action passade bra denna torsdagskväll.

Fredagen gick ganska snabbt, försov mig lite så fick stressa med frukosten. Lite synd när man hade en buffé framdukad. Våren hade visat sig lite grann under torsdagen, men idag har vintern hårdnat sin grepp. Snö, snö, snö och en helvetisk massa slask. Kul. Är nu hemma hos päronen med blöta strumpor. Ska mycket till om jag ska ut mer idag. Nu är det dags för lite kaffe med farsan.

Kommentarer
Postat av: BigB.

Och ÄNTLIGEN imorgon gå på match *avis*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback