Ännu en "hemmadag"

Man blir så rastlös när man är hemma. Bestämde mig igår kväll att jag behövde ha en till dag för att kurera mig. Vaknade vid 10, kände mig hyfsad under alla nysattacker. Började så smått röra på mig och tog tag i tvätten. Fick en yrselattack i tvättstugan, inte helt kry men nästan. Någon från MQ ringde och hälsade att kavajen var klar. Tog mig dit, hämtade den och passade på att köpa en skjorta.

Är allt det här ok att göra fastän jag har hemma och är sjuk? Jag är inte supersjuk, men tänkte att det var lika bra att ta en dag till istället för att komma tillbaks snabbt och fortsätta vara dålig. Dessutom blir det en intensiv helg med resa till Småland och födelsedagskalas med mormor. Lika bra att vara utvilad.

Har inte dåligt samvete, med tanke på hur många gånger jag har varit där småsjuk och tagit mina lektioner. Sen när helgen kom så spenderades hela i sängläge. Har lite payback i lagret.

Har ätit en god middag och ska spendera resten av kvällen med att vila och glo på TV. Imorgon drar jag igång igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback