Tufft grannskap

Det är rätt uppenbart att jag lever i ett tufft område. Eller, rättare sagt, en tuff adress. I tisdags blev det bråk här ett par våningar över mig. Nån hade hög musik på in till småtimmarna. Nån granne tröttnade och ringde till jouren som är nån form av vaktbolag. När vakterna väl på plats ringer på och vill diskutera med den högljudda personen vägrade denne att öppna dörren och höjde provokativt volymen. Polisen kallades som stormade in i lägenheten och bad denne person att kamma till sig. Denne person bad om ursäkt och lovade dyrt och heligt att lugna ner sig.

Precis innan väktarna skulle gå överlämnade de en räkning, som de alltid gör när de rycker ut - lönerna måste ju finansieras, och då gick personen bärsärk och blev därefter gripen på grund av våld mot tjänsteman.

Allt detta stod i lokaltidningen efteråt.

Efter att jag själv har varit ute och tafit ett par öl med M och styrde kosan hem möttes jag upp av tre väkater som ordnade till sig med sina batonger och skinnhandskar. De skulle till samma våning som förra gången och nånstans långt inne i mig kände jag bara - kom igen snubben, stå på dig!!

Ska bli spännande att läsa nyheterna imorgon.

Kommentarer
Postat av: BigB.

Ahhh, det var det det var igår :) Såg bara 2 Securitasbilar, en hade hund i. men du vet, att höra är en svår nöt att knäcka när man bor ett par våningar upp ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback