Passbild

Hämtade ut mitt pass. Jag, min dumma nöt, tog en kölapp och såg att det var minst 10 nummer före. Satte mig ute, P kom och gjorde mig sällskap. Pratade om allt och ingenting, gick in igen efter en halvtimme för att se hur kön låg till. Fyra nummer kvar, inte så farligt. Sen tittade jag på informationslappen bredvid könummermaskinen. Kön gäller endast för söka eller förnya pass. Att hämta ut sitt pass kan man direkt gå till receptionen.

Meh!!


Gick till receptionen och hämtade ut passet. P ville se bilden på mig. Trogna bloggläsare minns att jag försökte se nollställd ut när bilden togs. P:s kommentar var; Vad arg du ser ut!
Arg? I och för sig. När jag sitter med folk omkring och funderar eller läser eller bara är nollställd, så brukar folk komma fram till mig och fråga varför jag är sur eller arg. Brukar för det mesta svara med förvånade höjda ögonbryn och skakande huvud att jag inte alls är sur eller arg.

Jag kanske har ett argt utseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback