Midsommar med mera.

Det blir svårt att försöka skriva om fem-sex dagar om allt som har hänt. De betraktelser och saker man har gjort. De möten man har varit med om. Ett försök kommer här.

Åkte hem i onsdags och mötte upp föräldrarna. Åt middag och tog det bara lugnt. Torsdag åkte vi till sommarstugan och kollade genom allt. Allt syntes fint och vi passade på att äta lunch hos farfar och farmor som bor i närheten. Kvällen ägnades åt inhandling av mat och uppladdning inför midsommaren.

Fredagen skulle jag sammanstråla med bror för inhandling av vätska. Döm paniken när jag upptäcker att Systembolaget har stängt och likaså alla affärer med alkoholkaltiga drycker. Lite hysteriskt ringande till familjemedlemmar, flickvänner, kusiner, gamla skolkamrater och f.d. bekanta för att skrapa ihop lite dricka.


Ingen midsommar utan nubbe till sillen!


Efter massa om och men lyckades vi inneha 10 små flaskor brännvin av olika smaksatta medel, lådvin och öl av olika sorter. Midsommaren var räddad! Maten lagades, hämtade tjejen på tågstationen och vi samlades allihopa för god mat och olika brännvin. Bäska droppar. Fy fan säger jag bara...

Senare på kvällen spelade vi Pictionary. Vi lottade vilka som skulle spela ihop och tjejen min dominerade fullständigt hela spelet. Kan man rita så är det ju en fördel. Jag kan knappt rita en rak streckgubbe och då blir det svårt att förmedla vad för ord man är ute efter.

Lördagen åkte jag och tjejen till Skansen. Gick runt och tittade på diverse djur. Tycker att man måste införa lite mer service-tänk hos djuren. Här betalar man dyra pengar för att se på djur och så gömmer dem sig bakom en buske hela dagen. Lite hyfs tack..

På eftermiddagen snabbade vi på hem för att kolla på åttondelen mellan Sverige och Tyskland. Medan svenskarna stod kvar på sina positioner och petade sig i näsan stormade tyskarna fram med två mål och så var kvällen förstörd.

Söndagen åkte vi syskon med respektive till Gröna Lund för att åka tills vi mådde illa. Iallafall jag gjorde det. Inte som förr när man kunde åka hur länge som helst. Nu framkallar en enkel karusell lite magkänslor hos mig. Man börjar bli gammal helt enkelt. Turen var på min och tjejens sida. Först vann jag en sån där pipig plasthammare. Första tanken; Vad i helvete ska jag ha den här till? Tjejen såg en ledsen kille som antagligen hade tappat sin sockervadd eller liknande och gav hammaren till honom. Bra så. Slipper man släpa på den iallafall. Sen köpte vi lotter på Chokladhjulet och vann en jättechokladkaka. Två kilo choklad. Vad bra! Äta och må illa. Wohoo! Näe, men det var roligt. Gav bort några till syskonen och föräldrarna hemma sen.

Måndagen åkte jag och tjejen hem till Örebro. Vi slängde i stort sett av oss väskorna och paketerade oss på soffan. Lagade lite mat och hyrde Saw 2. Läbbig, fast inte så läbbig som jag trodde. Höga förväntningar som förstörde.

Idag har jag mest slappat och tjejen har börjat sin första dag på sommarjobbet. Vad ska man göra nu? Hela 3,5 timme kvar tills fotbollen börjar.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback