Kodpanik

Idag har jag haft styrelsemöte. Det låg på mina axlar att lokalen och kaffet skulle vara fixat. Hade bokat konferensrummet på mitt jobb för en billig penning och man kunde komma in i lokalen med enast kort och sin personliga kod. Hade glömt bort koden (över två år sen jag använde den sist) och bad vaktmästaren om den. Fick det via mail och idag på morgonen så kom jag i god tid före alla andra och knappade in koden.

Låst.

Prövade igen.

Fortfarande låst.

Panik.

Började göra en totalscanning av minnesbarken om jag har bytt kod eller liknande. Mindes att jag pajade det första kortet och fick ett nytt och med det en ny kod. Prövade med darrande hand. Om det skulle misslyckats, så hade vi ingen lokal för hela helgen och allt fel skulle vara mitt. Inte så kul.

Första.

Andra.

Tredje.

Åhhhh...


Fjärde.....

*klick*

Phew....... Man blev inte yngre av det här precis.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback