Irritationsmoment och fula passbilder

Jag klippte håret häromdagen. Enbart för att jag skulle fixa ett nytt pass. Fåfängt? Ja, för fan. Bilden ska representera mig i tio år. Klart att bilden måste vara bra. Väl på plats så gick det snabbt. När bilden skulle tas så fick jag stränga order om att inte le.

Alltså.

Stå och glo på en bildskärm. Det blir bara två saker. Antingen ogillar man hela arrangemanget och rynkar ihop lite med ögonbrynen - man ser kriminell ut.


Eller så försöker man se nollställd ut - Man ser verkligen ut som en nollställd.


Det blev det senare alternativet.

En annan sak. Knökfullt i stan nu. Studenterna ullar in med sina bilar, traktorer, släpkärror och alla möjliga fordon. Det som irriterar mig mest är inte studenterna. Det är dem som vill på något sätt hylla studenterna med att ta sina egna gamla gulslitna studentmössor. Lämna dem hemma! Det ser bara för jävligt ut!

Redan imorgon borde alla studenter lägga sina mössor längst in i förrådet och låta dem vara där.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback