Framtiden

Innan midsommar hade jag en del bryderier angående jobbet. Fick ett erbjudande på ett års jobb på ett gymnasium. Blev tillfrågad och kände mig sugen. Sugen på att arbeta med äldre ungdomar. Sugen på att byta arbetsmiljö och att få arbeta på högre nivå.

När jag hintade om tjänsten på mitt jobb ville chefen snacka allvar med mig. Trodde först att jag skulle få lite bassning om att det var sent annonserat och lura lite om beviljan om tjänsteledighet. Men inte. Istället diskuterade vi om mitt jobb, vad för nya uppgifter jag kan tänka mig och jag fick väldigt starka hintar om att de inte ville släppa mig. Uppskattningen jag får av min chef, kolleger och elever är väldigt bra. Jobbet kommer in i en spännande fas efter sommaren då låg- och mellanstadiet slås ihop med högstadiet. Jag får nya arbetsuppgifter som passar in i mina framtidsvisioner.

Efter löneförslaget jag fick från gymnasiejobbet var det ett lätt beslut. Inte tillräckligt bra. Jag stannar kvar på mitt jobb. Trivs alldeles för bra.

Det kanske är det som gäller. Skaka lite på gallrarna och hinta om förflyttning - vips så får man nya häftiga uppgifter.

Kommentarer
Postat av: BigB.

Nästan som jag då! Jag får ny aarbetsuppgifter efter semestern, mest pga det dålig avarutrycket och att jag många långa stunder rullar tummarna =) Så nu ska jag slussas ut i butiken, lära mig sälja och det ska bli riktigt roligt!! Nya uppgifter - Nytt sug


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback