Fotbollsnörd

Oj! Man var trött tydligen. Lade mig på soffan och två timmar senare vaknade jag med ett ryck. Nu är man lite sådär sovitpåeftermiddagenseg.

Ska antagligen kolla på fotboll ikväll. Sverige möter Chile i nån sorts VM-genrep. Trogna bloggläsare vet min likgiltighet för träningsmatcher. Finns det inte nerv, så är det knappt värt att kolla på. Mer plojmatch som All Stars BK mot 94-laget. Men nu ska jag fördjupa mitt fotbollskunnande. Har köpt mig boken "Så funkar fotboll" med ingående förklaringar av spelsystem och taktiktänkande. Nu tar jag mitt fobollstittande till en större dimension.

I am a fotbollsnörd, yes I am.

Kommentarer
Postat av: BigB.

Ohh yes you are T oh yes you are...

Postat av: din mamma

Det är väl att ta i att jämföra en träningsmtch med landslaget, med plojmatcher som Allstars BK mot 94:orna?

2006-06-02 @ 19:03:27
Postat av: Tobbe

Elon; Kom på lite roligare cover-ups än en mamma.

Dessutom, du såg ju. Inte mycket till aggressivitet i matchen. Till och med Mild och Schwartz var hetare....

2006-06-02 @ 22:45:01
URL: http://tobbert.blogg.se
Postat av: oscarH

den där boken, är det samma som jag bläddrade i på bokia här uppe i norr? Där ola avslöjade att han och de andra i AIK inte kunde fatta hur hbk kunde springa igenom gång på gång förrän stuart baxter efter många år kom dit och sa "jo, en anfallare möter upp och den andra går i djupled, då måste ni försvarare ta beslut om vem som ska ha hand om vilken zon och gärna innan passningne gått fram"?

2006-06-03 @ 23:41:27
Postat av: Tobbe

Oscar: Hahaha! Tänkte också på det när jag läste det stycket. =) Fast det gick ju bra. Vi vann ju Allsvenskan det året..... ;)

2006-06-05 @ 19:51:25
URL: http://tobbert.blogg.se
Postat av: oscarH

klart de gjorde, med en gammal hbktränare vid rodret går det mesta! Är andra delar av boken bättre (alltså, inte som komik utan för oss nördar)?

2006-06-05 @ 20:42:12
Postat av: Tobbe

Ja, väl spenderade kulor. Mycket visste man. Mycket får man veta. Nästan så att man vill starta Football Manager på en gång och totaldominera.... =)

2006-06-05 @ 23:38:42
URL: http://tobbert.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback