Alm-fucking-blad

Utanför min lägenhet finns det två-tre almträd. Jag vet inte riktigt vad som har hänt, men redan nu torkar bladen och vissnar bort. Löven ligger i drivor på gatan. Nu till mitt problem.

Jag måste ha balkongdörren öppen, annars blir det bastuvärme i lägenheten. Så varje dag när jag kommer hem ligger det en fin driva i min lägenhet precis vid balkongen. Jag städar bort det, några timmar senare måste jag städa bort det igen.

Man måste kunna klaga nånstans. Egentligen borde det komma gatusopare hit och städa upp skiten. För det är ju inte jag som vill ha massa almträd utanför lägenheten, utan det är kommunen som borde röja upp efter sin egen skit.......

Kommentarer
Postat av: BigB.

Visst blir man sned på skiten! Igår nä rjag gick till Papaya livs nedanför dig så brann det efter en cigg i löven, hemskt om det skulle blåsa till o upp i en lgh =( Sen så är det väl frökapslar och inte löv väl??

Postat av: Tobbe

Om det är frökapslar så borde det ju vara en helvetisk massa almar överallt? =)Det är löv!

2006-06-15 @ 00:17:52
URL: http://tobbert.blogg.se
Postat av: BigB.

Var tvungen att ta reda på vad det är så gick in på: http://linnaeus.nrm.se/flora/di/ulma/ulmus/ulmugla.html o där läste jag mig till att det är Almens frukter =)

2006-06-15 @ 07:16:23
URL: http://brantings.blogg.se
Postat av: J

Ring till kommunen då.

2006-06-15 @ 07:55:25
Postat av: Tobbe

BigB; Ok,ok,ok... Frukter då, som SER UT som löv!!!! ;D

2006-06-15 @ 13:31:14
Postat av: Wergeland

löv? har du aldrig sett ett riktig almlöv, skulle de va så små??

va?? VA!!!

2006-06-15 @ 16:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback