Hej från Almedalen

Intensiva dagar här på Almedalen. Jag och M åkte en mardrömsresa i söndags med försenat tåg, missat pendeltåg, taxi till Nynäshamn, stillsam båtfärd och en lååång vandring till campingplatsen där allt är pengar för dem. Att ladda ens mobil kostar 10 spänn. Att duscha i sex minuter kostar en femma. Att köpa en stor läsk kostar 28 spänn. Ni förstår att man pemgarna bara rinner bort här.

När man går runt och lyssnar på seminarier, träffar folk och kändispottar folk hela tiden blir man verkligen stimulerad ochframför allt inspirerad till att själv uträtta stordåd. Många diskussioner har det varit mellan mig och M, inte så att vi försöker övertyga varandra utan mer belysa och reflektera över vårt organisations arbete. Vi hinner med lite lära-känna-varandra också, även om det kanske inte behövs så är det iallafall roligt. Att hoppa längst från en gunga är M duktigare på, bara det att vi har olika syn på hur man ska bedöma fotavtrycken på sanden. Jag tycker längst fram på tån är avgörande, men M menar att man ska titta på var längst bak på hälenman hamnade. Han tyckte nog så för att det var till hans fördel, å andra sidan skulle ju jag vinna lätt om man tog tån först.

Igår såg vi Göran Hägglund hålla tal, vi lyssnade på seminarium ledd av Henrik Johnsson, krockat med Gustav Fridolin på biblioteket, spanat Lars Leijonborg på en restaurang, gått förbi David Batra och imorse lyssnade vi på socialministern Berit Adnor.

Kul som fan är det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback