Dygnet glider iväg

När man är ledig och inte har några tider alls att passa, så glider det väldigt lätt åt sena nätter och sena morgnar. Efter att tjejen hade gått iväg för att jobba nattskift kom P och B förbi. Vi spelade ett par omgångar Blokus, vilket jag för övrigt vann, sen kollade vi på film, Välkommen Mr. Chance som P hade tagit med efter att ha beställt från nätet.

Första kvarten tittade jag och B bara på P och undrade vad det var för film. P nickade lugnt och bad oss fortsätta kolla på filmen och det var helt rätt. Filmen växte och slutade riktigt bra. Kanske fel tidpunkt att kolla på en sån film, i nattetid vill man se hjärndöd action. Så är det bara.

Vid tvåtiden gick B och P hem. Tjejen beklagade sig i telefon att hon hade tråkigt. Jag gick ner till hennes jobb med en vattenmelonsklyfta. Vi satt och åt en stund, sen traskade jag hem för att diska lite och byta sängkläder. Där, där!, gick jag och lade mig. Halv fyra. Inte bra. Imorgon är det full rulle. Åka tåg härifrån kl halv elva och 13 timmar senare ska jag vara framme i Madrid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback