Allians för Sverige! - Eller vänta nu?

Ett problem har dykt upp i vårt arbete här på Almedalen. Vår organisations färg är orange, för att verkligen synliggöras här, så köpte jag och M en varsin pikéskjorta i knallorange färg. När vi knallar genom stan och ska observera så har ett flertal kommit fram till och vill diskutera borgelig politik med oss. En äldre dam från Feministiskt initiativ stormade fram och hojtade "Ni moderater!"

Om vi blickar lite över Visby så är det en hel del organisationer som också gillar orange och framför allt är Allians för Sverige som använder denna färg. Det borgeliga blocket altså. Nu kan ju vi inte byta färg, däremot får vi se till att trycka en blaffig logga så att man inte misstänker oss för borgarsvin.

Annars har jag tagit årets första dopp. Det var riktigt jävla kallt och jag tänker undvika att göra om det.

Imorgon ska jag hem och sova i en riktig säng. Tror satt jag har sovit sammanlagt 7 timmar på tre nätter.

Kommentarer
Postat av: OscarH

och du tror att det bara är färgen på tröjan som gör att ni blir blåa? moahahaha! :)

2006-07-05 @ 17:17:07
Postat av: Tobbe

Några dagars tältande gör mycket för att man inte ser så brattig ut.... =)

2006-07-07 @ 22:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback